Vnější vztahy

  • Systematická koncepce vnějších vztahů univerzity
  • Nebojme se využívat nových komunikačních prostředků

V oblasti vnějších vztahů vidím jednu z největších rezerv naší univerzity. Domnívám se, že tato oblast není dostatečně manažersky podchycená, a proto našim vnějším vztahům chybí ucelená koncepce. Dobrým projektům a nápadům chybí často dosah anebo jsou prezentovány izolovaně. Příkladem může být dle mého názoru nesystematická práce se sociálními sítěmi. Časopis Forum, který je i odborníky hodnocen jako velmi obsahově i graficky kvalitní, se do širší akademické obce prakticky nedostane. Při 17 samostatně se prezentujících fakultách pak Univerzita Karlova působí navenek spíše jako konfederace menších univerzit. Domnívám se, že ani sortiment propagačních předmětů není dostatečný (např. vedle trik a bund se znakem UK by např. součástí sortimentu mohly být i hravější a zábavnější trika). Na některých akcích pro veřejnost, kde se prezentují i jiné vysoké školy, tak mívám nepříjemný pocit toho, že Univerzita Karlova je vůči např. ČVUT jenom chudý příbuzný, což jistě není pravda. Přitom máme na univerzitě mnoho kreativních lidí, a to i přímo na odboru vnějších vztahů, jejichž potenciál dle mého názoru není využíván.

Chtěl bych proto, aby vedení UK předložilo koncepci vnějších vztahů, kterou by projednala Ediční komise AS UK. Součástí této koncepce by byla jednotnější vizuální prezentace, kooperace prezentace navenek mezi univerzitou a fakultami, koncepce práce se sociálními sítěmi, distribuce a prezentace univerzitních médií akademické obci i širší veřejnosti, možná určení klíčových akcí, na něž se bude propagace soustředit, rozšíření sortimentu propagačních předmětů, příp. další aspekty vnějších vztahů.

David Pavlorek
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky